Hallgasd meg a Golgota dicsőítő csapattól a Jelenlétedben című dalt a háttérinfóknál!
Mi az üdvösség?
A héber ószövetség az üdvösségre a jesuah szót használja, ami a tágas, tágassá tenni, megszabadítani, megmenteni tőből ered; a görög nyelvben a szódzó az előzőeket még a meggyógyít, megment, megőriz tartalmakkal bővítette.
Isten újra és újra megszabadítja népét a fogságból, a nyomorúságból, ezek közül a legfontosabb az Egyiptomból való kivonulás. A prófétáknál már a bűnből való szabaditás ígéretéről is írtak. Az igazi szabadulást majd a Messiás által adja meg népének, ebben Isten uralmának megerősödése és dicsőségének kiáradása lesz.
Az Újszövetségben az üdvösség inkább a szabadítás-szabadulás kifejezője, mint egy végidőbeli állapoté. Az evangélium íróinak meggyőződése, hogy a Názáreti Jézus az ószövetségi üdvösség beteljesedése. Ez már abban kifejeződik, ahogyan Simeon a csecsemő Jézust köszöntötte (Lk 2,29-32). Lukács Istenen kívül Jézust is kifejezetten Üdvözítőnek, Megváltónak (Szótér) nevezte (Lk 2,11). Ez az üdvösség elsősorban Izráelnek szól (ApCsel 13,23), de miután vonakodik elfogadni, a pogányok részesednek belőle, mert Istennek az az akarata, hogy minden ember üdvözüljön (1Tim 2,4). Jézus a világ üdvözítője (Jn 4,42)
Isten az élet Uraként, hogy a bűnös ember a halálból az örök életbe vigye, ennek eredményeképpen az ember részesévé válik Isten dicsőségének (2,10). Jóllehet ez az élet még csak „reménybeli”, bizonyos értelemben mégis adva van, mert az üdvösség folyamatosan fakad abból az életből, mely Krisztus feltámadásával elkezdődött. Az ember kegyelemből kapja (ApCsel 15,11).